Élettartam vizsgálatok

Vibrációs és hőöregítési gyötrések

Ipari környezetállósági teszteket végzünk mechanikus és hőterhelési vizsgálatokra specializált berendezéseinkkel.

Gyorsított korróziós vizsgálatok

Sóködkamrás vizsgálatokkal a fémek, műanyagok felületére felvitt bevonatok korrózióval szembeni ellenálló képességének mértékét állapíthatjuk meg
A laboratóriumot a hőváltozások és rezgések által kiváltott öregedések vizsgálatára hozták létre a DURATT kutatási együttműködésben. Fő támogatója a Robert Bosch Elektronika Kft (Hatvan), de számos más cég számára is végzünk rezgés és hőöregítési gyötréseket, vizsgálatokat. Mára már iparszerűen működik a laboratórium. ISO 9001, valamint ISO/IEC 17025 minősítéssel is rendelkezik, ami lehetővé teszi olyan magas igényű rezgéstesztek elvégzését, amelyeket az űripar követel meg. Az Admatis Kft vezetésével sikeres GOP pályázatot értünk el, ahol ezek a vizsgálatok folynak. Már korábban is végeztünk olyan saját rezgés vizsgálatokat, melyek célja elsősorban a rezgésbefogók sajátfrekvenciáinak meghatározása volt, melyről konferenciákon számoltunk be. Ezeket a méréseket véges elem modellezéssel támogatjuk. Ipari minőségű ejtéstesztelő gép kifejlesztésére tanulmányok készültek. Rezgésdiagnosztikai méréseket végeztünk járműveken, amelynek során valós utazási körülmények között felvett rezgésjelekkel teszteltük a rázógépre feltett autóalkatrészeket. Külön kiemelendő a szélsőséges igénybevételnek, határterhelésnek kitett munkafelületek, térfogatelemek és különleges rendeltetésű funkcionális egységek felületi és szerkezeti integritási kérdéseinek műszaki-tudományos megoldása. A különböző funkcionális elemek összeépítésénél igen jelentős kérdés az alkalmazott kötéstechnika, karbantartási és alkatrészgyártási, beültetési anyagmegválasztás, továbbá anyagtechnológiai és technikai kérdések megválaszolása. Az említett szempontok gazdasági kérdései mellett meg kell felelni az igénybevételek által támasztott követelményeknek is, amelyek a következők: vibráció, feszültség- és hősokk, öregedés, kopás, kifáradás, ill. repedés-stabilitás. A kutatás, valamint a folyamatban lévő K+F munkák célja olyan rázási és termikus algoritmusok létrehozása és alkalmazása, amelyek jól közelítik a valós igénybevételt, vagy amely algoritmusok “gyötrési” hatása kapcsolatba hozható a hétköznapok gépjárműhasználatából adódó meghibásodásokkal. Jármű elektronikai alkatrészek vonatkozásában az élettartam-kutatás első lépéseként kidolgozásra és rendszerbe állításra került az a sajátérték eljárás- és mérőrendszer, mely “követi” a beépítendő alkatrészek egyes elemeinek a rázás közbeni igénybevételét, ill. ellenőrzi a kapcsolódó modálanalízisek eredményeit. A tipikus, ill. egyedi meghibásodásokra vonatkozó információk azonosítása, jellemzése és K+F célú elemzése standard terhelések teszteredményei, továbbá vevői reklamációk kiértékelése alapján alkotható meg. A beépítési elemek mesterséges öregítését a szakmai terület gyakorlata rázással, ill. hőterheléssel valósítja meg. A rázási és termikus algoritmusok végrehajtása megfelelő berendezéseket igényel, hőkamrákat és rázógépeket.
Számos nemzetközi ipari cégnek (Valeo, Continental, Tyssen- Krupp, Knorr-Bremse) végzünk rázásteszteket és klímateszteket megrendelésre, elsősorban autóipari területen. De referenciáink közé tartoznak az igen magas igényű űrkutatási rázási projektek is (Admatis, MTA EK), valamint más területek (köztéri világítás, nyomás alatt működő mérőszondák).
A rázó- és klímalabor egy TIRA- és egy LDS-rázógéppel (100 G) rendelkezik, amelyekre Vötsch-klímakamrát lehet helyezni. Az LDS- gép Magyarországon egyedülállóan nemcsak vertikális, de horizontális rázásra is képes. A Weiss hősokk-kamra mellett, vezérelhető kemencével is megrendelőink rendelkezésére állunk.

Berendezéseink

A weboldalon cookie-kat ("sütiket") használunk, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassuk látogatóinknak. A cookie beállítások igény esetén bármikor megváltoztathatók a böngésző beállításaiban.